Co jeść by zwiększyć spożycie składników odżywczych?

Oto 5 porad, dzięki którym poprawisz swoje nawyki żywieniowe :

1.Dodawaj siemię lniane do swojej diety.

Siemię lniane jest bogate w kwasy tłuszczowe Omega-3, niezbędne dla utrzymania zdrowia siatkówki. Siemię znajdziesz również w łososiu, orzechach włoskich, halibucie i soi.

2. Jako przekąskę wybieraj migdały.

Migdały zawierają bogactwo witaminy E, która odgrywa ważną rolę w utrzymaniu odpowiedniego nawilżenia oczu. Dzięki niej oczy są także mniej narażone na mikrouszkodzenia, mogące wystąpić w środowisku wzroku. Witaminę E znajdziesz także w nasionach słonecznika oraz w olejach roślinnych, pomidorach i orzeszkach piniowych.

3. Jedz truskawki.

Truskawki są doskonałym źródłem witaminy C, a w porcji zawierają jej więcej niż pomarańcze. Dzięki diecie bogatej w witaminę C możesz zmniejszyć ryzyko rozwoju zaćmy. Witamina C jest też w słodkiej czerwonej papryce, guawie, kiwi i pomarańczy.

4. Do posiłków dodawaj fasolę lub ryż brązowy.

Fasola jest doskonałym źródłem cynku, który pomaga organizmowi wchłaniać witaminę A. Cynk jest także znany z ochrony oczu przed tzw. ślepotą nocną i zwyrodnieniem plamki żółtej. Inne źródła to: owoce morza (skorupiaki i ryby), szpinak, ryż brązowy, orzechy nerkowca, wołowina i baranina,

5. Jeśli możesz, zjedz obiad na świeżym powietrzu.

Słońce jest ogromnym źródłem witaminy D, warto jak najczęściej z niego korzystać! Witamina D redukuje ryzyko wystąpienia zwyrodnienia plamki żółtej. Witamina D jest też w łososiu, mleku, jajkach i grzybach. Jesteś tym co jesz! Zwracaj uwagę na to co wybierasz w swoim pożywieniu, pamiętając o tym, że oczy są ważnym elementem w ciele człowieka, a jadanie zdrowo i kolorowo pozwoli Ci zadbać nie tylko o oczy, ale również o cały organizm.